سخت افزار
مشاغل مرتبط با رشته کامپیوتر
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:41 :: نويسنده : مهدی میرزایی

ماهیت کار

مهندسین سخت افزار رایانه در مورد قطعات سخت افزاری رایانه به تحقیق پرداخته و آنها را طراحی ، اختراع و آزمایش میکنند و بر مراحل تولید و نصب این قطعات نظارت میکنند. منظور از سخت افزار . چیپهای رایانه ای ، مدارها ی چاپی ، سیستمهای رایانه ای و قطعات وابسته به آنها مانند ماوس ، صفحه کلید ، مودم , چاپگرها و… میباشد. کار آنها به کار مهندسین الکترونیک بسیار شبیه است اما برخلاف آنها فقط در زمینه رایانه و تجهییزات وابسته به آن کار میکنند.

علاوه بر اختراع و طراحی ، مهندسین سخت افزار رایانه ممکن است وظیفه نظارت بر تولید و نصب رایانه ها و تجهییزات وابسته را نیز به عهده داشته باشند . رشد و پیشرفت سریع در فن آوری رایانه به مقدار زیادی نتیجه تلاش این مهندسین درکار پژوهش ، اختراع و طراحی میباشد. برای همراه بودن با تغییرات فن آوری ، این مهندسین ناچارند که دائما دانسته های خود را با مطالعه به روز درآورند.

فرصتهای شغلی

تعداد این مهندسین در مقایسه با افرادی که در رشته های مختلف مربوط به رایانه فعالیت میکنند به نسبت کمتر است. بیشترین مکانهایی که این مهندسین را برای کار جذب میکنند عبارتند از : سرویس دهنده های رایانه ای و سرویسهای تحلیل داده ها، صنایع تولیدی تجهییزات رایانه ای ، صنایع ارتباطات و مخابرات و مؤسسات مشاوره رایانه .

چشم انداز آینده

چشم انداز شغلی برای این رشته بسیار خوب میباشد و این به دلیل رشد سریع صنعت تولید تجهییزات رایانه ای میباشد . به علت نیاز روز افزون تجارت به رایانه و نیاز به مدیریت ، ترفی دادن و سفارشی سازی این تجهییزات که روز به روز پیچیده تر میشوند ، نیاز به مشاورین در زمینه رایانه نیز روز به روز افزایش میابد. افزایش تجهییزات نصب شده ، یعنی فن آوریی که توسط رایانه به کنترل دیگز دستگاهها مانند تلفنهای همراه میپردازند نیز نیاز به مهندسین سخت افزار را افزایش میدهد .

میزان درآمد

درآمد متوسط سالیانه درایالات متحده برای مهندسین سخت افزار رایانه در سال ۲۰۰۰ ، ۶۷۳۰۰ دلار بوده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • فرق و اديان
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مشاغل مرتبط با رشته کامپیوتر و آدرس mahdi.merzaei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 54367
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

چت روم